4 veckors utmaning

Hallå i stugan!
 
Det har varit väldigt si och så med träningen från min sida under de här dryga tre veckorna som jag har haft sommarlov. Det var ju inte så jag hade tänkt spendera mitt sommarlov, det är ju inte det jag har kämpat för under hela våren, eller hur?
Jag tänkte därför gå all in med en ordentlig utmaning/utrensning för att chocka kroppen med träning och mat, där meningen är att komma in i en bra rutin med konditionsträning, styrketräning blandas med vardagsmotion (ridning, promenader till buss osv) och en bra kost.
 
Tanken är att jag ska dela in utmaningen i fyra veckor, alltså vecka 27-30.
 
Vecka 1 (v.27)
Mål:
Gått/pw/joggat/cyklat minst 2,5 mil (Promenad med häst gills ej)
Styrketränat 4-5 gånger
Druckit 2 liter vatten/dag utöver "vanlig" dricka
Max 2 koppar kaffe/dag
Inget bröd
Inga lightprodukter
 
Vecka 2 (v.28)
Gått/pw/joggat/cyklat minst 2,5 mil (Promenad med häst gills ej)
Styrketränat 3 gånger (sommarjobbar som städerska i trapphus. DVS springer i trappor 3dagar/vecka=jobbigt)
Druckit 2,5 liter vatten/dag utöver "vanlig" dricka
Max 2 koppar kaffe/dag
Inget bröd
Inga lightprodukter
 
Vecka 3 (v.29)
Gått/pw/joggat/cyklat minst 3mil (Promenad med häst gills ej)
Styrketränat 3 gånger (sommarjobbar som städerska i trapphus. DVS springer i trappor 3dagar/vecka=jobbigt)
Druckit 2,5 liter vatten/dag utöver "vanlig" dricka
Max 2 koppar kaffe/dag
Inget bröd
Okej med B&J att dela mellan fredag/lördag
 
Vecka 4 (v.30)
Gått/pw/joggat/cyklat minst 3mil (Promenad med häst gills ej)
Styrketränat 3 gånger (sommarjobbar som städerska i trapphus. DVS springer i trappor 3dagar/vecka=jobbigt)
Druckit 2,5 liter vatten/dag utöver "vanlig" dricka
Max 2 koppar kaffe/dag
Inget bröd
Inga lightprodukter
 
Det kommer att bli tuffa veckor, jag vet det. MEN, det kommer att vara så värt det i slutändan. Kommer att kännas så skönt när den är slut och förhoppningsvis kommer jag att vara fylld med ny energi och en motivation till att fortsätta i dessa tankebanor med att äta så ren mat som möjligt, dricka mycket vatten och gå och lägga mig/gå upp på regelbundna tider och röra på mig ordentligt. Det är det kroppen behöver så varför inte lyda?
 
Tanken är att i höst köpa ett årskort på gymmet och börja köra 1 (ibland) två pass per dag på vardagarna för att värkligen komma igång och stärka min kropp, börja se skillnad på mig själv och faktiskt kunna nå dit jag vill. För även fast det faktiskt har hänt grejer under våren så är det långt kvar. Jag är dock sjukt stolt över att ha minskat 17 centimeter i midjemått utan att ha gått ned ett kilo, för det bevisar verkligen att det här med BMI kan slänga sig i väggen! :)
 
 
 
Inspiration, Träningsdagbok, Utmaning | |
Upp