Frukost

Hittade ett toppenfint frukost-tips på en blogg jag har följt under en ganska lång tid, nämnligen ptbyemma.se. Hon la upp ett inlägg på en ugnsbakad gröt som jag kände mig otroligt peppad på att få pröva! 
 
Gröten innehåller bland annat jordnötssmör (ekologiskt och sockerfritt ofc), päron och banan!
 
 
Jag har kopierat receptet rakt av från Emmas blogg, så vill ni hellre gå in och läsa receptet där så kan ni klicka här.
 
Ugnsbakad gröt 1-2 portioner
Ingredienser:
1 dl havregryn
1/2 mosad banan
1/2 päron hackat i bitar
1/2 dl äggvita
2 msk mjölk
1 msk jordnötssmör
1 krsm bakpulver
Kokosflingor (till topping)
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienser och häll upp i en ugnssäker portionsform. Strö över kokos och grädda i 15-20 minuter. Servera med keso eller vaniljfluff. 
 
Jag tyckte att det var jättegott och väldigt enkelt att göra, tog allt i en form men insåg redan när jag hällde upp smeten att jag inte skulle orka allting. Så jag rekomenderar er till att halvera receptet eller dela upp i två formar. 
 
 
Nu ska jag aldeles straxt hoppa in i bilen och dra mig mot gymmet, benens tur idag, så vi får se hur det går med trappor och liknande i morgon, haha...
 
Allmänt | |
Upp